Branäs, here we come.

Woaaah, 1 hel vecka utan skola  ! 
Me gustas mucho :D
Åker till Branäs imorgon med Amanda.
Vi ska frysa sönder fötterna och åka sönder benen, och sedan desperat försöka värma oss i värmestugan.. 
Can't wait!

Om ni har tur kanske en och annan bild från Branäs ploppar upp i bloggen.
Hörs om en vecka.
Puss&kram <3


hej jag är halv


.

Tar mig tiden att skriva ned lite av vad som hänt idag och vad som väntas hända.
Here it goes:


Idag har det varit en lugn dag i skolan. Lektionerna kom och gick och vi slutade extra tidigt då vi inte hade idrott.
Hade svenskaprov idag, vilket jag inte ens bör tala om. Ärligt talat så gick det åt helvete. Jag blandade ihop subjuktioner med konjuktioner, alla olika pronomen kategorier blev som en soppa och jag fick inte ut något vettigt alls att skriva ner på papperet.
Det lär väll bli ett G på det här, kanske ett G+ om jag har tur.. jaja, bättre lycka nästa gång  x)

Just nu sitter jag och vilar.
Har just tagit mig an att städa hela stora huset, vilket tog runt en till två timmar, *puh*.
Jag skulle egentligen inte städat idag. Städade liksom i förrgår och egentligen så är det inte ens min uppgift.
Men när man sitter med engelskaboken i handen och försöker koncentrera sig, samtidigt som solljuset lyser in och avslöjar varenda sketet dammkorn som flyger runt, och plötsligt, när man kollar riktigt nära, så ser man att det inte alls är HELT dammfritt, det är då som man inte kan hjälpa att händerna styr mot dammsugaren och plötsligt, så är man helt inne i städningen, och kan inte sluta förrän det är toppfint!
Borde kräva pengar från mamma & pappa för det här. And I will . . .

Hepp, idag blir det lite spanskaplugg och kanske även hinner knäppa ett och annat foto med D90. Vi får la se.

Buenas tardes.
// Lovisa.


you get it ?

plugg plugg plugg plugg plugg plugg plugg plugg, och sen ba . . . plugg.


Happy valentine's day.

Glad alla hjärtans dag allihopa <3.


,


 Lite smådeprimerande video. Men fin låt. Det är huvudsaken.

   Slipknot - Snuff

romme på måndag :d

Läsar antalet stiger dag för dag. 85 läsare nu va , love ya !

Romme på måndaaaag. Can't whait !  Vilka ska dit föresten ? :9


Have to clean my roooooom !
Puss&kram
Lovisa.

Everyone against me

Varför är alla så emot? Varför kan ingen säga att jag borde färga håret mörkare?
Jag kanske vill det efter att ha varit blond i 14 år.
Även fast det inte låter som värsta bästa idén.

Jag har funderat på att färga mörkt rätt länge nu. Men nästan INGEN har varit positiv till det.
Nästan alla säger såhär;
" Nej men du är så fiiin i blont hår Lovisa"
" Ditt hår är perfekt , rör det inte! "
" Utväxten kommer ta död på dig, och du kommer ångra dig som sjutton"
" Du kommer inse att du var finare som blondin "

Alltså vad är felet med alla?
När man frågar nån vad den personen skulle tycka om man färgade håret mörkbrunt, så vill man inte höra att det kommer bli dåligt.
 För när man frågar nån, och verkar super glad, så är det för att man själv ser fram emot det, och då vill man fanimej ha glada svar tillbaka.

Så ni som läser mitt smått hatiska blogginlägg, vad tycker ni egentligen? Ingen som är positiv till en annan hårfärg?


.


  Secondhand Serenade - Awake

,

Feber, hosta och ingen röst. Greeeaaaat.

// Lovisa.

RSS 2.0