the power of the frost.







// Lollovisa.


wolaholabola.

Försöker få in en låt på gitarren. Det går trögt. Min hjärna ligger efter idag. Den längtar efter en latte. Och en kaka.
Stirrar tomt på tabsen som går upp och ner. Har ni nånsin upplevt den där känslan av att om man stirrar för mycket på samma sak så försvinner det? Blir helt vitt liksom. Borta. Och nu när jag kollar på alla nummer så bildar dom mönster. Alla ettor med nollor ovanför bildar stearinljus. Och jag ser det som en helhet, som stora tal som 100 och 3211, alltså inte som siffror som ska spelas på gitarren. Och inte sitter siffrorna still heller, istället rör dom sig smått hela tiden, så man måste blinka hela tiden för att få styr på dom !  Jag blir galen , måste ta en paus snart ! >_<

ett smakprov ;
                                   
C#|-------------------------------------------------------
G#|-------------------------------------------------------
E |---------------------------------------------------------
B |---------------------------------------------------------
F#|-0-0--0---0-0--1---0-0-1p0-2p0-3-4----------
B |-0-0--0---0-0--1---0-0-1p0-2p0-3-4-----------


Third eye blind.

Kall och frusen är man. Mina händer är sega och jag vill mest av allt sova. 
Jag hatar sånt här. Att först ligga under tre filtar i soffan och se film och ha det hur mysigt som helst. Och sedan tar filmen slut och man tvingar sig själv upp i sittandes position för att sedan sega sig vidare genom vardagsrummet och genom den suuuuper långa korridoren för att slutligen hamna i mitt småvarmkalla rum. Så nu sitter man här och halvsover på stolen, menmen, vad gör man inte för msn ? =)

Japp , ikväll är inget planerat alls. Typ ingen är hemma nu. Lämnad ensam kvar blev Lovisa. nöppnöpp.
Ska nog se en till film. Och kolla igenom alla mina julklappar , och klinka på gitarren =)

Men jaja , orkar inte skriva mer. Mina fingrar är stelfrusna. Ha en mysig kväll.

// Lollovisa.

God jul !

God jul till er alla !



Många julkramar // Lollovisa.

Bring me the snow and a good julkalender.

Julafton imorgon!
Gah.
Det kan väll knappast stämma? När man tänker julafton så tänker man snö. Man tänker att det är minst 2 dm snö på gräsmattan och i fönstrerna ligger ett tunt snölager på utsidan av fönstret och småsmälter. Man tänker även att det ska vara kallt ute, riktigt iskallt med tio minusgrader. Det ska även vara en riktigt super bra julkalender på tv , inte dom där kassa som har varit dom senaste åren.
Nej men ja, så då är det jul imorgon. Med 5 plusgrader och gräs så långt ögat kan nå. Snart får man väll ställa om i hjärnan och tycka att det är julkänsla när det är riktigt grönt ute och när det är som varmast. Jul på sommarn. Galet.

Idag blir det en stressdag tror jag. Vi har superduper mycket att göra. Måste baka lussebullar, peppisar, chokladgodisar och knäck. Vi måste klä granen och sätta ut massa tomtar och andra juldekorationer i huset. Måste slå in mina julklappar också. Och städa som en galning. Det här blir naaajs : D

Men måste rusa vidare nu!

Julkramar // Lollovisa.

Godnatt .

Sover tidigt ikväll.

Godnatt sverige.

Ms Bertha killed Mr Morthimer with an old fashion printer.

Hejsan svejsan!
Kom nyss hem från pizzerian där jag spenderade nån timme med Ellen, Elli, Tanja, Lotta, Julia och Amanda :)
Vi hade tänkt fira vårt nya jullov med att sätta oss i den italienskt inredda pizzerian och bara mysa. Men det förstördes ju lite smått när vi upptäckte att halva skolans elever var smockade där. Eller ja, nu överdrev jag väll lite.. Men det var minst 15 pers från samma skola som oss. Men det funkade ändå. Men sen så hade jag brist på energi så för att kompletera det här så blev jag lite småhyper och började dra dåliga skämt med pizzan och mina händer till hjälp. Upptäckte även att jag kan kolla i kors med ögonen uppåt istället för nedåt.. hajjar ni?  Detta gav mig många undrande blickar från borden bredvid där ca sex medelåriga gubbar satt och försökte få matro.. Men sån är jag , och amanda, lotta och ellen beklagar det djupt. wolaholabola.

Ikväll så vill Amanda dra med mig till Gården. Men själv så skulle jag bara vilja ha en mysig filmkväll och se nån sån där film som man annars aldrig har tid att se. Nån seg engelsk långfilm om nåt par ute på landet. Där alla pratar med brittisk dialekt och man har tevens sus för att dom svarar så segt mellan replikerna. Eller en riktigt mysig deckare. Med tre mordfall och tjugo pers som är misstänkta där ingen kan komma på vem det är tills den supersmarta detektiven kommer på nån långsökt förklaring till varför det JUST är Ms. Bertha som dödade Mr Morthimer och VARFÖR hon använde skrivaren som mordvapen =) .   Okej okej ... nu blev jag en mormor här plötsligt. Ska jag ta fram stickningen för att riktigt leva upp till det här?
Nej men jag gillar faktiskt sånadär filmer som man halvsover till. Det är harmoniskt. Men självklart så lockar ju en amerikans komedi eller en animerad action film liiiite mer.

Puss på er och ha en skön fredagskväll !
// Lollovisa.


ettjävligtkortblogginlägg.

Till stan ikväll. hejhopps.


RSS 2.0